Hieronder hebben we 5 tips opgesteld die je zeker niet mag vergeten als je gebruikt maakt van Google Ads. Deze punten helpen je met het verlagen van je kosten per klik, kosten per conversie, vergroten van je conversies en optimaliseren op resultaat.

Tip 1: Maak je advertentietekst relevant

Kies ervoor om je advertentietekst aan te passen op je zoekwoord. Hoe meer de advertentie overeenkomt met dit zoekwoord hoe sneller je mensen verleid hier op te gaan klikken. Op deze manier geef je mensen precies waar ze naar op zoek zijn en verhoog je de CTR van jouw advertenties. Dit heeft weer een positief gevolg op de kosten per klik.

Tip 2: Kies de juiste landingspagina

Een veelgemaakte fout is dat bedrijven voor iedere advertentie de homepagina als landingspagina aanhouden. Als je een relevantere landingspagina kiest zorg je ervoor dat mensen minder hoeven te zoeken op je website. Ook zorg je ervoor dat de landingspagina geschikt is voor het zoekwoord, hiermee beoordeeld Google je pagina als relevant en krijg je ‘korting’ op je kost per klik. De belangrijkste reden is dat een geschikte landingspagina zorgt voor een hoger conversiepercentage.

Tip 3: Maak gebruik van alle mogelijke extensies

Door gebruik te maken van extensies wordt je advertentie niet alleen groter, maar kun je mensen ook méér informatie geven voor deze op je advertentie klikken. De mogelijke extensies op dit moment zijn: Extensies voor sitelinks, locatie-extensies, oproepextensies, app-extensies, recensie-extensies, highlight-extensies, extensies voor website-informatie, prijsextensies en geautomatiseerde extensies. Om deze optimaal in te zetten, pas je deze aan per campagne of advertentiegroep.

Tip 4: Optimaliseer op conversiewaarde

Vaak horen we ondernemers zeggen: “een conversie mag maximaal X euro kosten”. Dit is natuurlijk puur afhankelijk van de gemiddelde orderwaarde per product. Mag een conversie maximaal €10,- kosten, dan zou je heel zwart-wit kunnen zeggen dat alles boven de €10 per conversie uitgesloten moet worden. Belangrijk is echter om naar de orderwaarde te kijken. Draait een zoekwoord/ advertentie of advertentiegroep op €13,- per conversie, maar is de orderwaarde wel structureel 50-80% hoger? Kies er dan voor om deze niet te verwijderen! Ook kun je het kopje ‘Conv. waarde/-kosten’ toevoegen aan je kolommen, zodat je kan zien hoe veel omzet iedere euro je opgeleverd heeft.

Tip 5: Besteed tijd en aandacht aan je campagne

“Ik laat het wel zo draaien”, “Ik kijk er eens per 6 weken naar”, “Ik weet niet waar ik naar moet kijken” zijn veelgehoorde opmerkingen van ondernemers die graag zelf hun campagne willen onderhouden en optimaliseren. Wij kunnen verklappen dat het helaas niet (optimaal) werkt op deze manier. Wij adviseren om te optimaliseren op resultaat, weet je niet waar je naar moet kijken? Laat dit dan over aan een specialist.

Maak je al gebruik van Google Ads en denk je dat je er meer uit kunt halen?

Neem vrijblijvend contact op