Black Friday campagnes zien we de afgelopen jaren steeds vaker bij Nederlandse webshop. Black Friday is een fenomeen uit de Verenigde Staten waar op de dag na Thanksgiving gestunt wordt met enorme kortingen. Het fenomeen is inmiddels overgewaaid naar Nederland en op vrijdag 29 november is het weer zover! Vooral webshops gebruiken Black Friday om klanten te trekken om extra winst te behalen aan het einde van het jaar. Waarschijnlijk ben je dus niet de enige die kortingsacties gaat zetten tijdens Black Friday. Wij geven 4 tips die er voor zorgen dat jouw Google Ads advertenties klaar zijn voor Black Friday!
Tip 1: Gebruik de Black Friday promotie extensie in Ads
Met de promotie-extensies in Google Ads kun je acties op jouw webshop uitlichten. Bij promotie extensies kun je gemakkelijk een Black Friday label toevoegen zodat jouw klanten meteen zien dat er een actie is op jouw website. Mensen die op de promotie extensie klikken komen direct bij de speciale aanbieding op jouw website terecht.

Tip 2: Black Friday Acties in advertentieteksten uitlichten
Naast gebruik te maken van de Black Friday promotie-extensie kun je ook de acties uitlichten door de promotie te verwerken in je advertentieteksten. Vervang bijvoorbeeld de call-to-action die je normaal gebruikt door de Black Friday actie die je hebt op je website. Wanneer je bijvoorbeeld op Black Friday 30% korting geeft op alle bordspellen die je verkoopt dan is het een goed idee om dit uit te lichten in de advertentietekst. Schrijf bijvoorbeeld in de advertentietekst “Nu 30% korting op bordspellen”. Dan weten jouw klanten meteen dat nu het moment is om bij jouw webshop bordspellen te kopen.

Natuurlijk wil je dat de acties in de advertentieteksten alleen te zien zijn op het moment dat de actie daadwerkelijk actief is. Dit kun je instellen door labels toe te voegen aan je promotie advertenties en aan je standaard advertenties. Met de optie regels in Google Ads kun je instellen dat de actie advertenties alleen te zien zijn op het moment dat de acties actief zijn. Vervolgens kun je ook instellen dat je standaard advertenties gepauzeerd worden op het moment dat de acties actief zijn op je website.
Tip 3: Licht de Acties uit in Remarketing banners
Veel mensen beginnen al met oriënteren op Black Friday Acties een paar weken voor Black Friday. Voor deze websitebezoekers kun je remarketing banners inzetten. Remarketing banners worden getoond aan mensen die al eerder op jouw website zijn geweest maar toen geen aankoop hebben gedaan. Met Black Friday Remarketing banners waarop je hoge kortingen uitlicht kun je deze mensen er van overtuigen om nu wel een aankoop te doen.
Tip 4: Voldoende dagbudget voor de Black Friday campagne
Tijdens het Black Friday Weekend is er een grote stijging in het zoekverkeer op Google. Om te voorkomen dat je advertenties niet getoond worden kun je de dagbudgetten van je Black Friday campagnes verhogen tijdens het laatste weekend van november. Dan weet je zeker dat jouw klanten optimaal kunnen profiteren van de acties op jouw website.
In het kort: Er zijn verschillende mogelijkheden om je Black Friday campagne uit te lichten in je Google Ads advertenties. Bedenk goed welke opties voor jouw website het meest relevant zijn en stel deze in om op tijd klaar te zijn voor het Black Friday weekend. Meer weten over het uitlichten van kortingsacties in Google Ads?