Met advertenties op LinkedIn kun je een unieke doelgroep bereiken. Meer dan 630 miljoen mensen zijn actief op LinkedIn. Je kunt er adverteren om leads te generen, je naamsbekendheid te vergroten of om deelnemers voor evenementen te werven.

Waarom Adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is gericht op professionals. Door hier te kun je de naamsbekendheid vergroten. Ook kun je via LinkedIn meer websitebezoekers aantrekken. Op LinkedIn kun je advertenties tonen op basis van onder andere functie en branche. Zo kun je heel gericht adverteren bij de mensen die actief zijn in dezelfde sector.

Net als bij Google Ads heb je bij LinkedIn advertenties controle over de kosten. Je stelt zelf een budget in en je kunt de advertenties op elk gewenst moment pauzeren. Op LinkedIn worden advertenties verkocht op basis van een veiling. In deze veiling bepaal je zelf hoeveel men betaalt per klik of per 1000 weergaven. In deze veiling concurreert je bod met andere adverteerders die dezelfde doelgroep willen bereiken. Er zijn verschillende factoren die meespelen om te bepalen welke prijs je betaalt voor een advertenties.

  • De doelgroep: Je doelgroep bestaat uit minimaal 300 personen. Je kunt je doelgroep filteren op onder andere locatie, soorten bedrijven, onderwijs achtergrond en werkervaring. Het bedrag dat nodig is om de veiling te winnen is afhankelijk van de aantrekkelijkheid van je doelgroep.

  • Het bod: Je kunt het maximale bedrag instellen dat je wilt betalen voor een klik, weergave of een bezorgde InMail. Als je de veiling wint, betaal je één cent meer dan het eerstvolgende hoogste bod.

  • De doelstelling: Er zijn verschillende campagnedoelstelling beschikbaar in LinkedIn. Afhankelijk van welke campagnedoelstelling je kiest zijn er verschillende bodopties beschikbaar. Het bodtype dat selecteert bepaalt wanneer je betaalt voor een advertentie. Zo zijn doelstellingen waarbij je betaalt per 1000 weergaven of je betaalt elke keer dat iemand op jouw advertentie klikt.

  • De relevantiescore van de advertenties: relevante en aantrekkelijk advertenties worden beloont. De relevantiescores van je advertenties worden bepaald op basis van factoren zoals doorklikpercentage, opmerkingen en likes. Hoe relevanter je advertentie, hoe minder je betaalt.

Soorten advertenties op LinkedIn

Er zijn 3 soorten advertenties om mee te adverteren op LinkedIn:

  • Gesponsorde content: Met deze advertentie geef je je content een boost. Met gesponsorde content kun je een bedrijfsupdates delen onder een doelgroep die voor jou interessant. Hiermee kun je je de naamsbekendheid en het aantal leads vergroten.
  • Gesponsorde InMail: Met gesponsorde InMail advertenties kun je LinkedIn gebruikers gepersonaliseerde advertenties sturen naar het postvak IN op LinkedIn. Interessant als je bijvoorbeeld deelnemers wilt werven voor een evenement.
  • Tekstadvertenties: Advertenties met een pakkende kop, een korte beschrijving en een afbeelding van 50 x 50 pixels. Tekstadvertenties zijn eenvoudig in te stellen en je kunt hier mee snel je doelgroep bereiken.

Er zijn dus verschillende mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken op LinkedIn. Ook wanneer je begint met adverteren op LinkedIn is het belangrijk om een duidelijke strategie te hebben. Meer weten over adverteren via LinkedIn?

Neem vrijblijvend contact op!